Jonas Ekberg
Konsultchef och senior partner
0733-574 571
jonas.ekberg@moment.se
Jonas Ekberg är en mycket erfaren ledare som är kvalificerad att ta de flesta tänkbara ledaruppdrag. Jonas levererar i roller som projektledare, programledare, interimschef och seniorkonsult.
Kunderna beskriver honom som mycket drivande, men med en ödmjuk och lyssnande stil och en väl utvecklad social förmåga. Han kombinerar ett övergripande, långsiktigt och metodiskt arbetssätt med att vara utpräglat operativ och konkret i sina handlingar. Det gör att han alltid förmår skapa en god atmosfär och ett utmärkt resultat.
Ett exempel på projekt där Jonas breda kompetens sattes på prov var utvecklingen av första versionen av 1177 Vårdguiden. Jonas blev nominerad till Årets projektledare för denna insats. Jonas startade även upp Moments nätverk för projektkontorschefer och faciliterade under flera års tid totalt 40-50 PMO-chefer.
Han har en bred erfarenhet av försäljning, marknadsföring, företagsstrategier och personalfrågor tack vare sina chefsroller i både stora och små organisationer. Han har framförallt arbetat inom telekommunikation, offentlig verksamhet, resor, bank & finans. Parallellt med sina konsultuppdrag har han ända sedan Moment grundades varit en viktig kugge för att utveckla Moments affär och att Moment är ett ”great place to work”.