BLOGG.

Podcast: kundcentrerad supply chain

Avsnitt 8: Kundcentrerad supply chain som en del i din affär

Med en ökad e-handel har företagens supply chain förvandlats till mycket mer än vad det brukade vara. Under ett par poddavsnitt belyser vi möjligheter, utmaningar och trender. Först ut ett samtal med Kenneth Verlage, som belyser vikten av kundcentrerad supply chain.

– Supply chain har blivit något helt annat än vad den varit, fastslår Kenneth Verlage. Den har blivit en del av handeln på ett sätt som den inte har varit tidigare och blir då också en del av kundupplevelsen. Det handlar inte bara om besparingar och effektiviseringar utan också om ett sätt att särskilja sig mot kund.

Kundcentrerad supply chain viktig för affären

Supply chain blir i allt högre utsträckning något mer än materialflöden och totalkostnadsanalyser. Med en accelererande e-handel krävs nya kompetenser som gör supply chain till en del av affären när den kommer kunden mycket närmare.

Kenneth Verlage är expert inom bland annat supply chain, global logistik, e-handel, IT och förändringsledning. Tillsammans med Moments programledare Jenny Wikström berättar han om nya möjligheter med supply chain, om Amazons intåg på den svenska marknaden och bjuder på insiktsfulla trendspaningar.

FAKTA. Moment meetings

Podcasten Moment meetings startade i mars 2020. Redaktionen består av Jenny Wikström, Helene Ljungh och Tommy Bäckman och har hittills belyst ämnen som krishantering, beslutsfattande, granskning, design thinking, återhämtning, gamification och kundcentrerad supply chain. Vi håller till på Clarion Hotel Sign vid Norra Bantorget i Stockholm.