Tetra Pak är ett av de företag som just nu befinner sig på resa mot The Intelligent Enterprise – det intelligenta företaget. Med hjälp av datadrivna beslut ska företaget skapa värde och bli mer snabbrörligt. Till sin hjälp har de Martin Börjesson, Director Data Management.
– Data har flyttats från att vara en reaktiv och lågvärderad tillgång till att bli ett proaktivt verktyg. Om man är progressiv i sitt tänk så kan man se väldigt många nya typer av appliceringar där data skapar en stor skillnad.
Martin var en av talarna under Moments frukostseminarium AI – men hur? i november 2019 och är också en stor inspiratör att lyssna till för de som vill komma framåt med sin data och artificiella intelligens. I det här poddavsnittet berättar han hur man enklast kommer i gång med datadrivna beslut för att utveckla affärsmöjligheter.
– Det jag framför allt tar med mig från samtalet med Martin, säger programledaren Jenny Wikström, är hur man arbetar med data för att skapa värde, att lösa ett affärsproblem och att det finns oändliga möjligheter.