Kundcentrerad utveckling
Tillväxt för företaget och värde för kunden
Kundcentrerad utveckling handlar om att tillsammans med sina kunder och utifrån deras behov ta fram nya produkter och tjänster som både skapar tillväxt för företaget och genererar stort värde för kunden. Moment tar ett helhetsgrepp och ser till att ditt utvecklingsinitiativ tar sig fram hela vägen till kund.
Att utveckla nya tjänster med ett stort inslag av kundcentrering är både enkelt och väldigt komplicerat.
Enkelt därför att kunderna ofta gärna delar med sig av sina bakomliggande behov. De ger sin syn på hur en enkel tjänst ska vara uppbyggd samt vilket värde de förväntar sig att tjänsten ska skapa. Det brukar inte heller vara svårt att ta reda på hur den verkliga kundupplevelsen ser ut (studier visar att företag genomgående överskattar den kundupplevelse de genererar).
Vi skapar kundcentrerad utveckling
Tillsammans med er som kund stöttar vi er kundcentrerade utveckling. Vi verifierar era idéer med kund, definierar omfattning, sätter ihop teamet, gör servicedesignen och säkerställer förankring.
Moment har en lång erfarenhet av att leda komplicerade projekt i utmanande miljöer. Vi tar ansvar för hela resan från initiativ till implementerad tjänst och införandet av nya arbetssätt. Våra partners har lika lång erfarenhet inom kundcentrering, servicedesign, insiktsarbete, produktutveckling, IT-arkitektur, gränssnittsdesign samt front end och back end med mera.
Det finns många kundinsikter, kundresor, strategiska inriktningar och kundcentrerade målbilder som ligger och dammar i de digitala byrålådorna. Med Moment får ni en partner som får saker att hända.
Vi föreslår inte bara förändringen – vi genomför den också!
Kontakta
Zoran Stojcevski
0733-574 578
zoran.stojcevski@moment.se
Läs mer
Blogg
Kunden i fokus – del 1
I en serie inlägg ger Victor Frössling tips på hur du sätter kunden i fokus på riktigt. Totalt nio insiktsfulla tips förpackade i tre blogginlägg. Här är första delen av tre.
Case
KGK:s digitalisering tog ny fart
När kunderna i större utsträckning ställer krav på digitala kanaler behöver det kundfokuserade bolaget KG Knutsson AB tydligare möta omgivningens behov av digitalisering.
Podcast
KGK:s supply chain-resa med kunden i fokus
För KG Knutsson är supply chain en viktig del i affären. Dagens podcast ger en inblick i hur de med kunden i fokus tar sig an utmaningar och möjligheter.
Podcast
Kundcentrerad supply chain
Med en ökad e-handel har supply chain förvandlats till mycket mer än vad det brukade vara. Kenneth Verlage belyser vikten av kundcentrerad supply chain.
Blogg
Mer fokus på kundupplevelse
En bra kundupplevelse ger högre lönsamhet och ökade intäkter. Men för att lyckas gäller det att vara snabb på rätt sätt, att hela organisationen är kundcentrerad och att ledningen förstår kunden.
Blogg
Men hallå! Sätt kunden i fokus!
Vi översköljs av automatisering, digitalisering och artificiell intelligens och det känns som utveckling i rätt riktning. Men kom ihåg att sätta kunden i fokus när du förenklar och effektiviserar.