Idag har vi nöjet att hälsa Maria Nylén-Lindgren välkommen på riktigt. Efter ett år som inhyrd konsult beslutade Maria att byta frisyr och bli momentare på heltid.
Det var ingen omvälvande första dag på jobbet fylld av nya intryck. Maria har förstärkt vår ekonomiavdelning sedan oktober 2018. Fram till i dag har det varit som inhyrd konsult, nu får vi åtnjuta hennes kunskap till 100 procent. Men det var inte bland siffror och sånt som allt började.
– Jag utbildade mig till frisör och startade ganska omgående egen firma/hyrstol. Men jag blev mer och mer intresserad av ekonomi och bokföring eftersom jag funderade över var all skatt tog vägen.
Maria började utbilda sig till ekonomiassistent och har sedan 2011 jobbat som konsult på olika redovisningsbyråer och fortsatt med friserandet på hobbynivå. Tvära kast som att byta inpackning mot redovisning ligger dock i hennes natur.
– Jag hakar gärna på det som verkar intressant. Privat kryddar jag gärna tillvaron med nya projekt och har vi väl bestämt oss för något ser vi till att det händer!
– Rollen som interimskonsult på Moment, det vill säga att jobba helt och hållet inhouse, var ny för mig och fanns inte i mina tankar dessförinnan. Fördelen har varit att jag jobbat närmare kunden och på så sätt fått större inblick och förståelse för verksamheten. Det gör att man kan påverka ekonomihanteringen mer, och det är en kul utmaning!
Avslutningsvis ett tips från en konsultande ekonomiassistent till alla konsulter som vill ha en god relation till dom som hanterar löneutbetalningar och andra inte oviktiga saker.
– Om man inte vill se min mörka sida ska man se till att tidsredovisningen rapporteras i tid!
Så det så!
Text: Tommy Bäckman
Läs även:
Maria Nylén-Lindgren på LinkedIn
Moments dreamteam