Moment söker ansvarig för rekryteringstjänst

OBS! Tjänsten är tillsatt.

Om Moment

På Moment bygger vi Sveriges projektledningscentrum. Vi som jobbar här är övertygade om att de organisationer som snabbast omsätter strategier och planer till framgångsrika projekt blir morgondagens vinnare. Vi drivs av att öka våra kunders handlingskraft och förmåga till förändring.

Vi har ambitionen att vara en av Sveriges absolut bästa arbetsplatser och deltar i 2013 års utvärdering inom Great Place to Work. Vi har en god balans mellan kvinnor och män samt styrs av våra värderingar: mod, inspiration, balans och skicklighet.

Moment startade 2001, har drygt 20 anställda och omsatte 2013 ca 35 MSEK. Vi har varit lönsamma varje år sedan starten och är AAA-rankade av företaget Soliditet. Samtliga ägare i företaget arbetar också här på heltid.

Om tjänsten

På Moment har vi sedan vi startade företaget ibland hjälpt våra kunder med rekrytering av duktiga projektexperter. Vårt stora nätverk inom projektområdet och vår egen ständiga genomgång av marknaden för att hitta de bästa projektledarna, projektkontorscheferna, förändringsledarna med mera ger oss helt enkelt ett kraftigt försprång jämfört med alla renodlade rekryteringsföretag som vare sig behärskar projektområdet på samma nivå som vi, eller har samma flöde av kandidater.

Då vi under 2013 fått allt fler förfrågningar om en rekryteringstjänst har vi fattat beslut om att lansera en sådan på bred front.

Vi kan därigenom bättre serva våra kunder och förse dem med såväl anställda som konsulter – allt utifrån deras behov. Och vi kan göra det snabbare och med bättre precision än dagens rekryteringsföretag.

Vi kan dessutom ge alla projektproffs i Sverige en bra och självklar kanal för att hitta nästa kvalificerade utmaning inom projektområdet, oavsett om de är projektkontorschefer, projektledare, projektcontrollers, programledare eller administratörer på ett projektkontor.

Vi vill helt enkelt bli ännu mer heltäckande som Sveriges projektledningscentrum.

Vi söker nu en ansvarig för vår nya rekryteringstjänst. Personen ska bygga upp verksamheten från start och utveckla marknadskommunikationen och erbjudandet till våra kunder. Projektkunskap och stort nätverk finns att utgå ifrån, men en effektiv och kundtillvänd leveransorganisation ska byggas upp baserat på ledande praxis i branschen.

Tjänstens omfattning är heltid.

Om dig

Du har en bakgrund som rekryteringskonsult, och förmodligen avdelningschef för rekryteringskonsulter eller liknande. Du har en stark entreprenörsanda och ett modernt ledarskap.

Att bygga upp en verksamhet från start kräver många färdigheter och du tilltalas av bredden i rollen. Erbjudandet ska paketeras och konceptutvecklas, kundrelationerna utvecklas och inledningsvis är det också du själv som håller i många av rekryteringsmötena.

Framförallt tror vi att du lockas av att komplettera Sveriges ledande konsultbolag inom projektområdet till att även bli det självklara valet för såväl kunder som vill rekrytera som jobbsökande som vill hitta rätt nästa anställning.

Moment erbjuder

Moment kan till rätt kandidat erbjuda en mycket flexibel tjänst med konkurrenskraftig ersättning och stora möjligheter att påverka sitt arbete.

Ansök nu

Låter det intressant? Skicka in din ansökan till jobba@moment.se senast 28 februari 2014. Vi kommer behandla ansökningar löpande när de kommer in.

Mer information

Kontakta Erik Sjöberg på 0733-574 574 alternativt på erik.sjoberg@moment.se.