Göran Westblom
Konsult och senior partner
070-885 10 29
goran.westblom@moment.se
Göran brinner för att hjälpa kunder bli snabbare, mer kundcentrerade, mer agila och mer strukturerade i sitt utvecklingsarbete. Göran är en drivande servant leader som ser till att team presterar på en uthållig högstanivå och att uppdragen kommer i mål. Uppskattad av både ledning och medarbetare.
Göran har arbetat som CIO och haft uppdrag som bland annat produktägare, agile team lead, managementkonsult, projektledare, förstudieledare och affärsutvecklare.
Göran har bland annat tagit initiativ till och byggt upp två interna företag inom HSB (HSB Gemensam IT och HSB Affärsstöd) med syfte att samordna och utveckla HSBs digitala förmåga.
Kunderna beskriver Göran som engagerad, analytisk och med en utpräglad förmåga att förklara komplicerade samband så att alla förstår helheten och sin del i den.
Mer om Göran
Podd
Agil transformation
Hur lyckas man med sin agila transformation. Vad är skillnaden mellan ”being agile” och ”doing agile”? Programledare Jenny Wikström bjuder på en intressant diskussion med två gäster och experter i ämnet.
Podd
KGK:s supply chain-resa med kunden i fokus
Supply chain är inte bara en stödfunktion utan en viktig del i affären. KG Knutsson har förstått detta och i dagens poddavsnitt får vi en inblick i hur de tagit sig an utmaningar och möjligheter genom att sätta kunden i fokus.
Case
Optimering av lager för KG Knutsson
Nöjdare kunder, minskade kostnader och ökad försäljning var målet när Moment hjälpte KG Knutsson att med Supply Chain Management 2.0 korta ned leveranstiderna på sina produkter.
Blogg
Mer fokus på kundupplevelse i företagsledningen
En bra kundupplevelse ger högre lönsamhet och ökade intäkter. Men för att lyckas gäller det att vara snabb på rätt sätt, att hela organisationen är kundcentrerad och att ledningen förstår kunden.
Moment meetings
Fullsatt och engagerat om kundcentrerad utveckling
Det var fullsatt med en engagerad publik när Moment i samarbete med Designit berättade om utmaningarna och förutsättningarna för att lyckas med kundcentrerad utveckling.